//NoreliyaDiana
DIANA'S
Diary About Board Links
Love.
18 November 2012 | 03:57 | 0 comments


Hai assalamualaikum, jumpe lagi untuk post yang ke berapa tah. Gambar atas tu? Bukan nak menunjuk saje je letak untuk santapan haha. Gambar tu masa raya hari tu saya pergi rumah Azmir sebab mak dia jemput. Siap bagi makan mee kari lagi tu tuang air untuk bakal menantu die opsss haha. Sangat-2 lah gembira dan teruja bila mak dia cakap saya bakal menantu dia. Rasa macam tak percaya pon ade. Yelah muda lagi kan.

Mungkin dengan Azmir lah paling serious sekali mak dengan ayah die cakap kalau ada jodoh nak datang masuk meminang OMG! I can't believe when they said like that. Haha macam mana boleh rapat dengan mak dia? Msg dia hari tu tanya khabar apa semua lah tu pon Azmir yang suruh kalau dia tak suruh tak tahu lah sekarang baik macam nie tak dgn mak dia. Dah lama kita orang couple tahun 2010 die kenal kan saya dengan mak dia datang raya jugak tapi masa tu biase-2 je. Tahun nie baru lah beria sikit mak dia buat baju untuk kita sedondon dengan Azmir hewhew. Siape tak suka kan bila dah macam tu.

Mak Azmir baik sesangat sporting gile-2 haha. Dia suruh saya panggil dia mama je tak payah nak makcik-2 sangat. Balik sekolah mesti Azmir hantar sampai orang kampung kecoh cerita kat mak aku why nak sibuk? Pergi mampus lah aku nak balik dengan siape pon tak susah kan korang pon kan? Actually yang cerita tu memang jenis mulut busuk bau najis! Tak sedar diri dia dulu lagi terok kutip dak indon kat lorong ada hati nak cakap bukan-2 pasal orang. Okay sambung balik, setiap kali nak keluar bandar mesti Azmir cakap nak keluar dengan saya haha. Mak dia pon macam "yelah jangan lama sangat bawak anak dara orang tu". 

Kalau nak ikut kan berapa kali dah nak putus tapi last-2 tak jadi auta je lebih yelah semua family aku Azmir dah tahu yang kita orang couple. Kalau putus pon mungkin takde jodoh tapi tak nak lah macam tu. Azmir habis sekolah dah tahun nie tahun depan aku rehat dengan kawan-2 je kat sekolah pon dengan kawan sebab ape? Dulu kat sekolah time rehat mesti sama-2 dengan Azmir kalau dia tak datang baru lah dengan kawan.  Nasib baik lah dapat kawan yang memahami sampai cikgu pon dah buat tak tahu. Ade lah satu hari tu time tu masa perdagangan cikgu Zamri :

Saya: Cikgu nak pergi tandas kejap.
Cikgu: Pergi lah sorang je.
Saya: Alaaa 2 lah cikgu kang ade hantu.
Cikgu: Kalau pergi sorang pon balik-2 ade jugak orang teman kan.

Me like OMG cikgu nie pandai betul sindir orang haha maksud dia aku bukan nak pergi tandas tapi jumpa Azmir. Setiap kali dating mesti cikgu nampak mula-2 dorang ade lah nak kaunseling bagai tapi bila last-2 tengok kita orang buat selamber je tak makan nasihat dorang pon diam. Hmm kalau nak cerita kat sini memang tak kan habis 3 tahun kot gadoh kat sekolah depan budak-2 lah macam-2 sampai cikgu tengok haha memang lawak tapi tu lah kenangan kan. Bila gadoh je pastu tesempak baik semula kelakar lah macam budak-2 pon ade balik sekolah pergi round-2 dulu tengah panas pon jadi. 

Bila Azmir tak datang budak kelas dia tanya kenapa Azmir tak datang? Jawab dengan muka selambe dia jaga anak kat rumah bibik takde balik seberang. Haha dorang ketawa je. Masa sukan pegang sepanduk sama-2 puas nak pujuk Azmir last-2 tu dia pegang jugak thank you papa hihik. I'm too happy with you Azmir dah macam-2 kita janji walaupon tak habis sekolah tapi dah macam-2 angan-2. Nak name anak macam tu lah, berapa orang lah padahal sekolah pon tak habis lagi. Paling best cakap pasal bulan madu semua tempat aku nak pergi. Macam lah anak Najib. 

Paling best bila time jumpa Azmir selalu buat aku ketawa sampai nak tekeluar gigi. Bende tak lawak pon jadi lawak tak tahu lah kenapa setiap kali jumpa mesti ambik gambar sampai dia pon malas nak senyum. Geram je tengok muka tak senyum selekeh tahu? Takpe selekeh pon tetap sayang. Masa bila tah hari tu pergi starmall beli baju couple haha mngada saje je tengok orang lain ada kita pon nak jugak. So, korang doa kan saya dengan Azmir kekal sampai bila-2 tau hihik rasa nya sampai kat sini jelah dulu nanti sambung k? Bye.


OLD | NEW